אם אתם רוצים לקדם אתר קיים או אתר שנמצא בשלבי הקמה עליכם להיעזר במקדם אתרים. החדשות הטובות הן שישנם שפע של מקדמי אתרים בשוק. אך האמת שחשוב להיזהר מכל מיני חובבנים; עבודה לא מקצועית של קידום אתרים יכולה לגרום נזק של ממש.
ישנן שיטות קידום אתרים שלכאורה מביאות תוצאות בטווח הקצר אך בסופו של דבר השיטות הללו לא מצליחות להביא תנועה עקבית של גולשים ואף עלולות לגרור סנקציות מצד מנועי החיפוש. אם כך איך תבחרו את מקדם האתרים? להלן מספר שאלות שאפשר לשאול את מקדם האתרים ונקודות שיש לשים לב אליהן כאשר מדברים עם מקדם אתרים.
- בקשו פירוט על העבודה שמקדם האתרים יעשה – נכון שלא יורדים לפרטי פרטים אך בהחלט חשוב שמקדם האתרים יסביר לכם ברמה העקרונית מה הוא עושה על מנת לקדם את האתר שלכם. חשוב שמקדם האתרים יציב מטרות ברורות.
- מטרות ברות מדידה – למזלנו הרב את הכניסות לאתר ואת המקורות של הכניסות ניתן לנתח ולמדוד. חשוב לנתח את המצב הקיים על מנת למדוד את התוצאות המשתנות בעקבות עבודתו של מקדם האתרים.
- עבודה על האתר עצמו לעומת עבודה ברשת – חשוב שמקדם האתרים יבצע שני דברים במקביל. האחד הוא העבודה על האתר, כלומר אופטימיזציה למנועי החיפוש והשני הוא העבודה מחוץ לאתר. למשל קמפיין ממומן בפייסבוק או בניית קישורים.
- כמה זמן – עבודה מקצועית של קידום אתרים נמשכת חצי שנה לפחות. אין כאן פתרונות קסם אלא צורך בעבודה ייסודית ועקבית ותהליכים שלוקחים זמן. מי שמבטיח לכם פתרונות קסם הוא אולי קוסם אך לא מבין כלום בקידום אתרים.
- המלצות – אל תתביישו לבקש המלצות. מקדמי אתרים מקצועיים מציגים את הפורטפוליו שלהם גם מבלי שתבקשו. נסו לבדוק אם יש לו ניסיון בעבודה עם אתרים בעלי אופי דומה לאתר שלכם.
חשוב שתפגשו עם מקדם האתרים על מנת להתרשם באופן אישי מהאמינות שלו ומהתשובות המקצועיות שהוא נותן. קידום אתרים הוא דבר חשוב מאוד עבור האתר שלכם ואתם חייבים לבחור במי שאתם ידועים בוודאות שהוא יכול לספק את הסחורה.