הפקת סרטי תדמית היא אחד הפרויקטים הנחשבים והמבוקשים בימינו. כאשר האינטרנט הוא כלי העבודה העיקרי לשיווק, והווידיאו הוא המתווך המבוקש ביותר להעברת מסרים, מיתוג וקידום מכירות ואתרים, הרי שאין זה פלא כי הביקוש להפקת סרטים וסרטונים אלו נסק לגבהים חדשים.
בעשור האחרון עולם השיווק הדיגיטלי הפך זמין לכולם, גם מבחינת העלויות, וגם מבחינת הידע. לא רק חברות הענק השולטות בשוק העולמי, כיום כל בעל עסק יכול לשווק את מרכולתו דרך סרטוני תדמית בהפקה לא יקרה, זמינה, נגישה ואיכותית, שתשים את החותם שלו על המפה ותהפוך גם אותו למותג מצליח.
השלבים של הפקות סרטי תדמית
מרגע ההחלטה ועד לסיום העבודה יש מספר שלבים, משנה סדורה שהתבססה לאורך השנים והניסיון שנצבר בתחום זה. המומחים פועלים באותה השיטה, ובמידה ונתקלתם במישהו שמציע הפקות סרטי תדמית ולא פועל בסדר הדברים המתואר בהמשך, חישבו פעמיים, ובדקו האם אתם עובדים עם האדם או החברה הנכונים לעסק שלכם.
סדר הדברים:
דבר ראשון יש לייצר קונספט ברור ומובן לחלוטין. כל שאלה פתוחה צריכה למצוא מענה מלא וברור, ללא יוצאי דופן. לא הצלחתם לענות על כמה שאלות? עדיף לא לצאת לדרך, להתעכב עוד כמה רגעים, לשוחח עוד מספר פעמים, ולהמשיך הלאה בידיעה כי הבריף נעשה במלואו בכדי שלא ילכו לאיבוד דברים חיוניים – שהסרטון יהיה מלא.
מבריף להפקה: לקראת הסרטון שלכם
לאחר שכל השאלות נענו, המושכות עוברות לידי אנשי המקצוע, תסריטאים מקצועיים הבונים תסריט מתוחכם ויעיל, שמותאם, באורך, במבנה ובעוד אלמנטים כולו למטרה אחת – שירות המטרה שהוגדרה בשלב הבריף, המטרה הסופית של הסרטון.
מהלך זה מתחלק לשניים – וויזואל ואודיו, או נראות ושמע, והיכולת להבין, לבחור, ולייצר התאמה בין מה הצופה רואה ובין מה שהוא שומע, וכי שני החלקים הללו יעוררו בו את התחושות שאתם מחפשים לעורר בשביל המותג שלכם, היא אומנות המקצוע.
כל זה מקבל צורה במה שנקרא "סטורי בורד" – תמונות המספרות את התסריט, וכאשר ה"סטורי בורד" שלם ומוכן, ניגשים לצילומים או לאיור (בהתאם לסוג הסרטון). מכאן מגיעים לעריכה, למיקסינג ולסאונד, עד לסיום הפקות סרטון התדמית וקבלת הסרט המושלם שלכם.