כל בית עסק הוא כזה שבו יש עובדים. בתחילה הכמות היא מצומצמת, אבל ככל שהעסק משגשג ומתפתח, כך גם כמות העובדים הנדרשת הולכת וגדלה בהתאמה. דבר זה אומר כי פעולה של גיוס עובדים היא כורח המציאות, ולשם מציאת העובדים המתאימים צריכים להחל תהליך של גיוס עובדים שמצריך השקעה של כסף וזמן. מעסיקים שלא מעוניינים להוציא כסף עבור גיוס העובדים יכולים לגייס מבלי להשקיע אם רק הם מכירים את כלי הפעולה החינמיים שלכולם בחינם זמינים.
מפרסמים בדף הפייסבוק
נכון להיום יש לא מעט חברות המבצעות גיוס עובדים בחינם ושמקדישות את הזמן עבור יצירה ותפעול של דף פייסבוק, דף לינקדאין ודף אינסטגרם. הערוצים של הרשתות החברתיות הן חלק בלתי נפרד מהדרך לתקשר עם הלקוחות ולהשיג לקוחות חדשים, ולכן זו גם דרך נהדרת שבה יכולים לפרסם מודעה של דרושים ולקבל פניות עבור אנשים שמחפשים להיות העובדים החדשים. הפרסום של פוסט בדף קיים שם אינו עולה דבר, והוא כלי בעל יכולת ביצוע גבוהה ככל שהעמוד בעל חשיפה גבוהה.
מעבירים דרך צוות העובדים
במקרים רבים רואים כיצד אנשים שעובדים במקום עבודה מסוים עושים את הפעולה של הבאת עובדים חדשים בעצמם. חלק בשל העובדה שהם מקבלים תגמול על ידי המעביד על כל עובד חדש שהם מעסיקים דרך העובד, וגם בשל העובדה שהם מעוניינים להפיץ את המידע הזה במקום עבודה שבו התנאים מעולים והם חשים כי הם נרתמים בתור חלק בלתי נפרד מהארגון לשם עזרה.
פרסום באתר החברה
הרבה מאוד מעסיקים עובדים ללא הרף על מנת להיות גלויים וחשופים בפני הלקוחות שלהם, ודבר זה כולל גם הקמה של אתר אינטרנט שבו הם יכולים לפרסם מידע רלבנטי. המידע הזה כולל לא פעם גם את היצירה של עמוד דרושים, בו החברה מפרסמת את המשרות החדשות ואת התנאים עבור המועמדים, כול מקום לשליחת קורות חיים. אם מדובר בחברה בעלת פרופיל גבוה ומקום עבודה מבוקש, אנשים יפקדו את העמוד הזה ללא הרף והוא ייצר פניות של מועמדים מבלי להשקיע משאבים נוספים בגיוס עובדים.
לעוד פרטים, פנו לאתר אולג'ובס