בכדי להצליח בעולם העסקים יש צורך במספר משתנים, הדבר הראשון הוא שאנו צריכים להכיר את המתחרים שלנו, דבר נוסף שעליו יש להקפיד הוא להכיר את המוצר שלנו ולהבין מה היתרונות והחסרונות שלו. אך נראה כי הדבר החשוב ביותר בעולם העסקים המודרני הוא הכרת הלקוחות שלנו, קרי הכרת השוק שבו אנו פועלים. ככל שנבין יותר טוב את השוק שבו אנו פועלים כך הרמה של הארגון שלנו תהיה יותר גבוהה ואנו נוכל להיות יותר מרוצים מהתוצאות של הארגון שלנו. כמובן שבכדי להכיר את השוק שלנו יש צורך במחקר שוק שיבחן את הלקוחות שלנו ויזהה את המגמות העיקריות בשוק שלנו.
מי עושה שימוש במחקרי שוק?
עקב חשיבותו של מחקר שוק הרי שכיום כמעט כל חברה בעלת מוצר זקוקה לעריכה של מחקרי שוק. אם בעבר רק חברות של מוצרי צריכה חשבו על עריכה של מחקרי שוק הרי שכיום אנו מבינים כי בכל תחום יש לערוך מחקר שוק שיבדוק את הנתונים ואת הלקוחות בשוק בו אנו פועלים. מחקר שוק ברמה גבוהה יכול לסייע להחדיר את המוצר לשוק, להבין את המגמות של החברה ולסייע לנו להגיע לתוצאות הטובות ביותר. על כן אין להתפלא כי חברה המוכרת יוגורטים וחברה המוכרת מדפסות עושים מחקרי שוק והדבר הפך לכה נפוץ עד שאין כיום כמעט חברה של מבצעת מחקרי שוק.
מה הוא מחקר שוק טוב?
מחקר שוק טוב יצביע על המדמות בשוק שלנו. הוא יזהה את החולשות והיתרונות של כל מוצר בשוק שלנו ויצביע על ההעדפות של הצרכנים. באמצעות הניתוחים שיצביע עליהם מחקר השוק אנו נדע כיצד להתנהג וכיצד לפעול ולהחדיר את המוצר שלנו אל השוק. כמובן שמחקרי שוק לא נעשים רק לשם החדרת מוצרים אלא גם לחיזוק של מוצר קיים. ככל שנזהה יותר טוב את הסגמנטים בשוק שלנו ונדע לאיזה סגמנט המוצר שלנו מיועד כך יהיה לנו יותר קל לחדור עם מסע פרסום חדש ולהתאים אותו ללקוחות שלנו ואת זאת חשוב מאוד לזכור.