מיתוג לעסקים קטנים

מיתוג

מיתוג עסקי אולי נתפס כמתאים בעיקר לעסקים הגדולים – והרי בסופו של דבר המותגים המוכרים ביותר הם אלה של חברות הענק כמו קוקה קולה, מיקרוסופט, אדידס וכו' – אבל גם עסקים קטנים, כולל כאלה שמעסיקים מספר מצומצם של עובדים ובעצם אפילו עסקים של אדם אחד, יכולים לצאת נשכרים מתהליך שימתג אותם.

למה לעסקים קטנים חשוב במיוחד למתג את עצמם?

הסיבה העיקרית לחשיבות תהליך מסודר של מיתוג עבור עסקים קטנים הוא דווקא הקושי שלהם לשרוד, ועוד יותר מכך הקושי שלהם לשגשג באמת.

למעשה, רוב העסקים הקטנים עסוקים בעיקר בלנסות להחזיק את הראש מעל למים, ומן הסתם הם גם יירתעו מהצורך להקדיש משאבים שונים – בעיקר זמן וכסף כמובן – כדי למתג את עצמם, אבל דווקא השקעה שכזו עשויה להוות קרש קפיצה אפקטיבי לצמיחה מואצת ואפילו לזינוק של ממש ברווחים. הסיבה לכך היא שאם עסק קטן מצליח לבדל את עצמו מהמתחרים שלו ולמצב את עצמו כאיכותי, אם תרצו "עסק בוטיק", הוא יצליח להרחיב את קהל הלקוחות שלו או לחילופין לגבות סכומים גבוהים יותר עבור המוצרים/שירותים שהוא מספק, וליהנות מההכנסה הגדולה יותר באופן קבוע.

כיצד מתבצע תהליך מיתוג לעסקים קטנים?

תהליך מיתוג עסקי לעסקים קטנים חייב להיות מדויק לחלוטין, שכן מרווח הטעויות מצומצם מאוד – לעסקים שכאלה ברוב רובם של המקרים אין משאבים מיותרים להשקיע, ועל כן המשפט "סוף מעשה במחשבה תחילה" נכון במיוחד עבורם ועבור התהליך הספציפי של הבידול מהמתחרים והבלטת היתרונות.

בשלב ראשון ימופו מטרות העסק שלכם, יעדיו וכן המהות שלו. בשלב שני יזוהו המתחרים העיקריים, על יתרונותיהם וחסרונותיהם גם יחד. לאחר מכן ניתן למעשה למצוא את הייחוד של העסק שלכם, כלומר במה הוא נבדל מכל מתחריו. חשוב לבצע את התהליך מתוך יושרה מלאה ולהישיר מבט גם אל נקודות התורפה שלכם – את אלה שלא ניתן לתקן יש לקחת בחשבון ולאפיין בהתאם קהל יעד שעבורו נקודות תורפה אלה פשוט אינן רלוונטיות.

לאחר שיודעים מהם הערכים והאיכויות אותם רוצים להבליט, יש להחליט כיצד למתג את העסק, כלומר בעזרת אילו אמצעים ובאילו אפיקים עיקריים יתבצע המהלך.

Facebook
Google+
Twitter
LinkedIn
Pinterest
איציק בן-דוד

איציק בן-דוד

איציק בן-דוד הוא איש מקצוע בתחום השיפוצים מעל 8 שנים. לאחר מספר שנים של עבודה משותפת יחד עם אביו בחברת בנייה, איציק החליט לצאת לדרך חדשה עם חברת שיפוצים עצמאית. נוסף על אהבת הבנייה, איציק אוהב לכתוב ומפרסם מאמרים מקצועיים מכל תחומי בעלי המקצוע.

proworld.co.il - כל הזכויות שמורות - 2013. כל העתקה של תוכן אסורה במפורש אלא אם ניתנה הסכמה בכתב מבעל האתר.

גלול למעלה