מהותו של כל עסק מסתכמת בשורת הרווח במאזן. שורת רווח מפנקת היא פונקציה של אחד מהשניים: הגדלת הכנסות ו/או הקטנת הוצאות והדרך לייצר את שניהם עוברת דרך פתרונות לוגיסטיים חדשניים המשאירים את שיקול העלות הרחק מאחורי התועלת.
בין אם מדובר בשינוי כתובת הארגון, שינוע מוצרים אחסנה או ניהול מלאי, עבודה לא יעילה תעלה לכם יותר בזמן ובכסף. יותר שעות עבודה, יותר עובדים, יותר פעולות אנוש על פני מערכות מתקדמות, כל אלו עולים יותר, בוודאי אם אין שיטתיות וצוות מקצועי המבצע אותם.
מרעיון ועד לקוח קצה
שרשרת הפעולות הנדרשות מרגע שנולד רעיון ועד הגעתו ללקוח הקצה, כרוכה בהרבה משימות מסועפות, ידע, נסיון ומקצועיות שכולן מתנקזות למתודת עבודה ברורה וחד משמעית – שירות הלקוחות. בין אם הלקוח הוא בית עסק אחר ובין אם הוא אדם פרטי, המוצר או הסחורה צריכים להגיע אליו בצורה תקינה, קלה ומהירה.
שינוע סחורות
חלק מהפעולות בשרשרת נוגעות לשינוע סחורות. רוב בני האדם יבצעו משלוח של פריט בודד בסניף הדואר הקרוב ואפילו ירתמו את רכבם אם מדובר במספר ארגזים. אך טיפול בסחורות הוא הרבה מעבר להעמסה חד פעמית של רכב פרטי. לעיתים מדובר בציודים כבדים ומורכבים, לעיתים בסחורות שבירות או יקרות וכדומה. כל פרוייקט כזה כרוך בשחרור סחורה מהנמל, בפריקה של מכולה, העמסתה ושינועה עד ללקוח. כאשר האחריות על הסחורה היא בידיו של נותן השירות עד לרגע אספקתה. מדובר באחריות כבדה מאד ובנהלי עבודה קפדניים.
הדרך המהירה ביותר היא הדרך המקצועית
לעיתים, יש מי שמעדיף לחסוך בפתרונות לוגיסטיים של חברות מקצועיות כמו גרין סיסטם ובכך לחשוף את עצמו לבירוקרטיה, פוטנציאל הרס של הסחורה והוצאת כסף רב לחינם.