רכבים לפירוק – מתי זו האפשרות היחידה?

כל אדם נקשר לרכב שמשרת אותו לאורך תקופה ארוכה, אך יש מצבים שצריך להיפרד מהרכב עקב סיבות שונות.

 

פירוק רכבים כי אין ברירה אחרת

קיימים כמה מקרים שבעקבותיהם אין ברירה, אלא להעבירו לפירוק:

  • במקרה של תאונת דרכים אשר גרמה נזק רב לרכב. אם השמאי של חברת הביטוח בחן את מצבו של הרכב ועל פי התחשיב הכספי אין כדאיות כלכלית לתקן אותו כיוון שערכו של התיקון הוא גבוה מערכו של הרכב, הוא מוכרז רכב טוטל – לוסט. עקב כך חברת הביטוח משלמת לבעל הרכב את ערכו הכספי. מכיוון שאין מה לעשות עם הרכב, גוררים אותו למגרש הרכבים המיועדים לפירוק.
  • אם מדובר ברכב ישן מאד שיש בו תקלה, בעל הרכב בודק את עלויות התיקון  ולעיתים מדובר בעלויות שהן מאד גבוהות ולא הגיוניות כשמדובר ברכב ישן שערכו הכספי הוא מועט. עלות החלפים ושעות העבודה יחד, עולים על ערכו של הרכב הישן ולכן ההשקעה אינה כדאית וגם כאן עדיף למכור את החלפים.
  • רכב שנע בכבישי ישראל מעל עשרים שנה, יכול להצטרף לתוכנית הגריטה. באופציה הזו בעל הרכב דואג להעביר את הרכב לפירוק וכך יהיה על כבישי ישראל רכב אחד פחות שמזהם. המדינה מעניקה לכל בעל רכב שמבצע הליך של גריטה 2000 ₪ וזאת בנוסף לערכם של החלפים התקינים או המועברים למחזור, שעבורם הוא יקבל תשלום מהבעלים של מגרש הגרוטאות.
  • הרכבים הישנים פולטים רעלנים ולכן בעליהם נדרשים לפנות אותם ואם לא הם מקבלים קנסות כספיים משמעותיים.

 

העברת הרכב למגרש לצורך פירוק

רכבים רבים מסוג זה אינם מסוגלים לנוע בכבישים ולכן הגרר של המגרש אוסף את הרכב מהחניון ומעבירו לפירוק.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Scroll to Top