דוגמא לכתב תביעה נגד עורך דין שתפתיע אותך!

דוגמא לכתב תביעה נגד עורך דין: מה חשוב לדעת?

כל אחד מאיתנו יכול למצוא את עצמו במצב שבו עורך דין לא ממלא את תפקידו כראוי. האם זהו מקרה של עיכוב מטורף בהגשת מסמכים? או שמא חוסר תקשורת שמוביל לתוצאות לא רצויות? בשלו מקרים, יתכן ותמצא את עצמך בתחושת אכזבה כה עצומה, עד כי תחשוב אפילו להגיש כתב תביעה. בשורות הבאות נבחן את הנושא לעומקו, נבין כיצד לבנות כתב תביעה כזה ואילו אלמנטים חשובים יש לכלול בו.

שלב 1: מתי להגיש תביעה נגד עורך דין?

לפני שניגש לכתיבה עצמה, חשוב להבין מתי זה הזמן הנכון להגיש תביעה. ישנם כמה מצבים עיקריים שבהם זה עשוי להיות רלוונטי:

  • חוסר מקצועיות: האם עורך הדין שנשכר פעל בניגוד לסטנדרטים המקצועיים של התחום?
  • אי תקשורת: האם נעשתה הזנחה בתקשורת שלך עם עורך הדין?
  • אובדן כספים: האם בגלל פעולות או מחדלי עורך הדין נדמה כי הוקצו לך כספים שנכנסו לאיבוד?
  • הפרת אתיקה: האם עורך הדין עבר על כללי האתיקה המקצועיים?

חלק מהמקרים שכדאי לשקול

הנקודות הנ"ל הן רק דוגמה. שקול גם האם העורך דין כן פעל בהתאם להסכם איתך, והאם יש לך ראיות לכך. זו לא משימה פשוטה, אבל כשפעולה לא תקינה מתרחשת, חשוב לדעת שאפשר לדרוש צדק.

שלב 2: כיצד לכתוב את כתב התביעה?

כתיבת כתב תביעה אינה משימה קשה, אך היא דורשת מכם להיות ממוקדים וברורים. ישנם כמה שלבים עיקריים בבניית הטקסט:

  • תיאור הפרטים: חשוב להציג את המידע בצורה מסודרת. היכן התרחש המקרה? מתי? מה התרחש?
  • להציג את השגיאה: פרט איזה סוג של מחדל קרה, והסבר מדוע הוא משפיע עליך.
  • מה אתה דורש: ציין בבירור את מה שאתה מצפה לקבל. האם זו פיצוי כספי? או אולי תיקון של המצב?

חלק זה דורש מהם להיות דיסקרטיים – התייחסו בעדינות למילים כמו "רשלנות" או "זיוף", ובחרו במדויק את המינוח.

דוגמא לכתב תביעה

דמיינו לעצמכם מקרה כזה:

לכבוד: עורך דין [שם עורך הדין]
ובית המשפט: [שם בית המשפט]

אני [שמך], [כתובתך], מגיש בזאת כתב תביעה כנגד [שם עורך הדין] על מנת לבקש פיצויים בסך [סכום הכסף] עקב רשלנות מתמשכת בתחום [תחום הרלוונטי].

עוד נפרט כיצד [תאריך] בעקב חוסר מקצועיות של [עורך הדין], הגעתי למצב שבו [תאר את המצב].

שלב 3: מה לעשות לאחר הגשת התביעה?

אחרי ששלחת את התביעה, עליך להמתין לתגובה. יתכן וזה יקרה תוך יום-יומיים או שתצטרך להיות סבלני יותר. במהלך תקופת המתנה, כדאי לעשות כמה דברים:

  • לגייס תגובות: אם יש לך עדים למקרה, כדאי שהם ילוו את התביעה.
  • למרקש כל פרט: כל תקשורת בינך לבין העורך דין צריכה להתעדכן ולתעד.

מה אם עורך הדין לא מגיב?

במידה ועורך הדין לא מספק תגובה כלל, יש לקחת זאת בחשבון כמעמד נוסף למקרה שלך. לעיתים התנהגות זו עשויה להיחשב כהתנהלות רשלנית, ואפשר להשתמש בזה כראיה.

שאלות ותשובות

ש: האם אני צריך עורך דין אחר כדי להגיש את התביעה?

ת: לא בהכרח, אבל זה עשוי להועיל מאוד. עורך דין מנוסה יכול להדריך אותך בכל שלב ולוודא שכתיבתך ממוקדת ומדויקת.

ש: כמה זמן לוקחת ההליך המשפטי?

ת: זה תלוי בפרטי המקרה, אך לעיתים זה עשוי להימשך חודשים רבים.

ש: האם יש אפשרות להסדר מחוץ לבית המשפט?

ת: בהחלט! פעמים רבות הצדדים יכולים להגיע להסכמה לפני שיגיעו לבית המשפט.

ש: מה אם אני מפסיד בתביעה?

ת: במצב כזה, יתכן שתצטרך לשלם על הוצאות המשפט של הצד השני, זאת תלוי בפרטי המקרה ובפסיקה.

ש: האם יש דרך למנוע מקרים כאלה בעתיד?

ת: אפשר לשקול לסקור את עורך הדין שאתה שוקל לשכור – לדרוש המלצות ולוודא שהכימיה ביניכם מתאימה.

לסיכום

כאשר יש לך תחושה שהעורך דין שלך לא עומד בציפיות, חשוב לבדוק את המצב לעומק. מדובר בהחלטה משמעותית שמחייבת זמינות לחשוב על הפרטים הקטנים. חוויות הכישלון הללו קורות, ולפעמים כדאי לדעת שבידך הכלים הנדרשים כדי להביא צדק ולתעד את המקרה כמו שצריך. הדבר הכי חשוב הוא לא לקחת סיכונים מיותרים ולדאוג להשיג את המידע הנדרש – ולעיתים, זה ההבדל בין כישלון להצלחה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Scroll to Top