אחסון אתרים הוא חלק בלתי נפרד מאחזקת אתר אינטרנט. כדי להחזיק אתר וכדי שהאתר יפעל ויהיה קיים ברשת, חובה לאחסן אותו ולדאוג לקיומו על ידי חברה שמספקת שירותי אחסון אתרים. אבל מה צריך לדעת על חברות מסוג זה, ומה חשוב שיהיה קיים בשירות? הכל בהמשך.
נפח אחסון – בראשית חשוב להבין כמה נפח אחסון האתר שלכם באמת צריך. על פי נפח האחסון תקבע חבילת האחסון שלכם, היקף התעבורה הצפוי, ומן הסתם גם הסכום החודשי שתשלמו על החבילה. לכן חשוב להבין כמה נפח אתם באמת צריכים. לדוגמא: אתר שמכיל חנות וירטואלית יצטרך יותר נפח אחסון מאתר שמכיל רק תכנים. אתר שמכיל תמונות וקבצים גדולים, גם כן יזדקק ליותר נפח אחסון מאתר רגיל. יש לשים לב להבדלים מסוג זה.
היקף תעבורה חודשי באתר – זהו פרמטר נוסף שיש לשים איליו לב. התעבורה החודשית, הלא היא ה"טרפיק", הכמות של הגולשים באתר שלכם חשובה למדידת נפח האחסון. חשוב לדעת מהי כמות הגולשים הצפויה באתר ולפיה להתאים את חבילת האחסון שלכם. אתר פעיל במיוחד יזדקק לחבילת אחסון בעלת נפח גדול יותר.
כמות האתרים שתרצו לאחסן – ישנם בעלי אתרים שרוצים לאחסן יותר מאתר אחד. וכיום מן הסתם ישנן חברות שמציעות חבילות לאחסון מספר אתרים. בדקו מהי החבילה המשתלמת לכם ביותר לאחסון מספר רב של אתרים.
אירוח שרתים – בדקו איזה שרת תרצו לארח. כיום ישנם שני סוגי שרתים: שרת ויינדוז או לינוקס. חשוב לבחור את חבילת האחסון המתאימה לכם בדיוק, ועל פי החבילה המתאימה למצוא את השרת הנכון.
מיקום השרת – אלמנט נוסף לבחירה הוא מיקום השרת. חשוב למקם את השרת בהתאם לקהל היעד שלכם. אם החברה שלכם פונה לקהל יעד בישראל, יש לבחור חברת קידום אתרים הממוקמת בישראל. אם האתר שלכם פונה לקהל יעד בחו"ל – יש לשקול בחירת חברת אחסון אתרים בחו"ל.
מה עוד צריך לדעת על אחסון אתרים?
חשוב לדעת כי חברות אחסון אתרים ישנם רבות וטובות וכולן מתחרות על ליבן של בעלי האתרים. אותן חברות מציעות חבילות שונות ואטרקטיביות, חבילות שכוללות אחסון אתרים, קניית דומיין, וישנן כאלה שמציעות גם קידום אתרים.
בנוסף, יש לבחור חברה לאחסון אתרים שמציעה חודש התנסות חינם, ולא לרוץ ולשלם על שנה מראש אם לא התנסיתם בחודש חינם ובדקתם את טיב איכות האחסון, התמיכה והשירות.