למה כדאי לפרסם מודעות בעיתון

שנים רבות מספרים לנו, ברמה מסוימת של צדק, שהתקשורת הכתובה נמצאת בבעיה קשה, שיום יבוא והעיתונות תיעלם, האינטרנט והטלוויזיה ינצחו אותה, וכל עולם התקשורת ישתנה לגמרי. כבר היום צריך לומר שזה נכון מבחינות שונות, אין ספק שהכסף הגדול נמצא בטלוויזיה ובאינטרנט ופחות בעיתונות הכתובה.

אך מי שמסתכל על מפת התקשורת הישראלית, יכול לראות שינויים מעניינים שקשורים לנושא. בין אם זה הופעת חינמונים שמצליחים מאוד, אחד מהם אפילו הפך להיות העיתון הנפוץ ביותר בישראל, עיתון אחד שעמד בפני פשיטת רגל נקנה והוא נחשב לעיתון הרביעי בגודלו, עיתון כלכלי אחר שהיה קיים חשש גדול לקיומו, יצא לאחרונה לדרך חדשה. במילים אחרות, אנחנו עדים לסוג של רנסנס, מבלי שציפינו לכך.

לכן, אנחנו יכולים להבין למה עסקים בסדרי גודל שונים בוחרים לפרסם מודעות בעיתונות, הן המקומית והן הארצית. ניקח לדוגמא חברה קטנה שמעוניינת לפרסם מודעה עבור הקהל המקומי. יש שיגידו לה, שתעשה את זה באינטרנט, בגוגל, אך למרות שיש חשיבות ויתרונות לפרסום במנוע החיפוש, בעיקר מבחינת עלויות, הרי שאותה חברה צריכה לקוות שאנשים מהאזור בו היא רוצה לפרסם, אכן יחפשו חברה שמתעסקת בתחומים שלה, בשביל שיגיעו אליה.

לעומת זאת, פרסום בעיתונות המקומית, מאפשר לכל אחד מהאזור להגיע אליה, הן למי שמחפש חברות מהסוג שלה והן למי שלא. ההנחה היא, שאנשים מבוגרים למשל, לא בהכרח יחפשו באינטרנט, ולכן מודעה בעיתון יכולה לעזור לחברה להיחשף בפניהם.

דוגמא אחרת ליתרונות של פרסום בעיתונות, מגיעה מהעיתונות הארצית. נניח ואנחנו רוצים לפרסם אירוע מסוים, הרבה יותר נכון עבורנו לעשות את זה דרך העיתונות הארצית, ואם אנחנו יכולים הרי שאנחנו יכולים למקד את זה במוסף או בחלק של העיתון, שקשור לנושא האירוע. כך יש הרבה יותר סיכוי שאנשים ייחשפו אליו.

במקרים מסוימים אגב, זה נכון לגבי מודעות אשר ברור מאליו שאין להן מקום בתקשורת האלקטרונית או באינטרנט, בגלל קהל היעד שאמור להיחשף אליהן. ולכן משתלם הרבה יותר להשקיע במודעה בעיתון, שם הקהל הנכון ייחשף למודעה.

לעוד פרטים אודות מודעה בעיתונות, הכנסו לאתר https://www.modaha.co.il/

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Scroll to Top