איך להנגיש את העסק שלך בצורה הטובה ביותר

המאמר באדיבות בטיחותי לעסקים בע"מ

בעקבות המודעות הרבה שנוצרה בשנים האחרונות סביב אנשים בעלי מוגבלות, מחייב החוק בישראל לבצע כל צעד אפשרי על מנת לגרום לבתי העסק להיות נגישים ככל האפשר כדי שכל מי שחפץ לבקר בו יוכל לעשות זאת בקלות.

לקוח בעל מוגבלות מעוניין לבקר בבית העסק

הנגשת בית עסק מתחלק לשתיים – הנגשה פיזית והנגשת שירות.

  1. הנגשה פיזית – מדובר בהנגשת שטח בית העסק עבור אנשים עם מוגבלות. ישנם מספר נקודות שיש לשים לב אליהם:
  • רחבה גדולה בכניסה לבית העסק עבור לקוחות שמתניידים בכיסא גלגלים.
  • פינוי רחבת הכניסה ממכשולים ומחפצים גדולים שעלולים לחסום את המעבר.
  • רצפה חלקה ללא שקעים או בליטות, חול ואבני חצץ שעלולים גם הם להוות מכשול.
  • התקנת רמפה במידה וקיימת מדרגה על מנת להיכנס לבית העסק.
  • שילוט בולט וברור בשפה פשוטה ומובנת.
  • הנגשת המוצרים בתוך בית העסק – במדפים נמוכים וכדומה.
  1. שירות נגיש – מדובר באנשי שירות שתפקידם להציע עזרה לאלו המתקשים בהתמצאות בסביבת בית העסק, אם זה במילוי טפסים, בקריאת שילוט, בהורדת מוצרים מהמדפים וכדומה. רצוי לאפשר לאדם המוגבל לגשת ולבקש שירות על מנת שלא ירגיש שונה משאר הלקוחות שנמצאים במקום.

הקמת אתר אינטרנט שתפקידו לתת שירות מבלי שיהיה צורך להגיע אל בית העסק. אנשים בעלי מוגבלות (כבדי שמיעה – לדוגמה) יעדיפו במקרים מסוימים לתקשר ולקבל שירות באמצעות האינטרנט.

הנגשה – לא רק עבור בעלי מוגבלות

האקסיומה לפיה רק אנשים בעלי מוגבלות צריכים הנגשה, היא לא נכונה. ישנם הרבה אנשים שאינם נכללים תחת הכותרת של אנשים בעלי מוגבלות, אך הנגישות היא חשובה מאוד עבורם. כמו לדוגמה אימהות עם עגלות ואנשים כבדי משקל שקשה להם לטפס מדרגות או אנשים גבוהים מאוד או נמוכים מאוד.

קיים תחום נוסף במוגבלות והוא מוגבלות זמנית. מדובר באנשים בריאים לחלוטין אך בעקבות פגיעה כלשהיא הם הפכו למוגבלים באופן זמני. כגון שבר ברגל, עין חבושה בעקבות טיפול ועוד.

ישנו עניין חשוב נוסף שכדאי לתת עליו את הדעת והוא שההנגשה חשובה מאוד גם עבור בית העסק בשל העובדה כי המקום הפך ליותר נוח ואף פונה לפלח נוסף בשוק הלקוחות.

קראו על בולמי דלתות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Scroll to Top