כשאנחנו חושבים על אנימציה, אז סביר להניח שהמחשבה הראשונה שלנו היא על סרטים וסדרות של ילדים, המחשבה השנייה היא בוודאי על סרטי קולנוע שונים שזוכים להצלחה גם בקרב מבוגרים, המחשבה השלישית היא על דמויות אנימציה שונות שזכו להצלחה בזכות פרסומות שונות של גופים ממשלתיים וציבוריים שונים.
אך האמת היא, שסרטוני אנימציה הם כלי מצויין לקידום מכירות. אנחנו יכולים לראות את זה במקרים שונים, כאשר ייצרו דמות אנימציה מסוימת והפכו אותו לכוכב של הסרטונים, ובכך למעשה הצליחו למכור את המוצר בצורה טובה, גם לילדים וגם למבוגרים. כמובן על פי הצורך. ראינו את זה לא מעט בקרב חברות ישראליות וכן בקרב חברות בינלאומיות שונות.
יש בכך היגיון רב. הרבה פעמים אנחנו נזכור יותר דמות אנימציה מסוימת מאשר דמות אנושית. מה עוד שהרבה פעמים, דמות האנימציה תאפשר לקהל להתחבר אליה יותר, מאשר דמות אנושית שיכולת לעורר אנטגוניזם מסיבה כזו או אחרת. מספיק שאותה דמות אנושית תגיד משהו בראיון או תתנהג לא בצורה נאותה וזה ייחשף בתקשורת, זה עלול לפגוע קשות בקידום המכירות של המוצר.
סרטוני אנימציה הם הפתרון לקידום מכירות
כאמור, אם אנחנו רוצים לקדם מכירות של מוצר או שירות מסוים, אז אנחנו יכולים לחשוב על שיווק בוידאו הכולל את האופציה של שימוש בסרטוני אנימציה שונים. לשם כך, אנחנו צריכים לייצר דמות אנימציה, כזו שיכולה ללוות את הסרטונים לאורך זמן, כזו שיהיה לה שם ופנים בשביל שיהיה ניתן לזהות אותה בצורה ברורה, היא תלווה את כל הקמפיין שלנו.
חשוב להדגיש, שהדמות צריכה להתפתח, כלומר, אנחנו צריכים לייצר לה "חיים", בין אם זה אומר שבכל פרסומת ובכל סרטון היא תיראה ותתנהל בצורה שונה, נוסיף דמויות נוספות, נחבר אותה לדמויות אנושיות וכמובן נייצר עבור טקסטים מתאימים.
כאן המקום להדגיש, זה לא מספיק רק לייצר דמות אנימציה מתאימה אלא צריך גם לייצר סלוגן או ביטויים מסוימים שייתפסו, דברים שלקהל יהיה קל לזכור. כך הם יוכלו לייצר את הקשר בין הדמות לאותם ביטויים אל המוצר אותו אנחנו מבקשים לקדם.