באילו מקרים מומלץ להשתמש ביחסי ציבור? אילו גורמים נעזרים בכך ולמה צריך בכלל יחסי ציבור?
מי משתמש בשירות זה?
גורמים רבים נעזרים בשירות של יחסי ציבור עבור קידום. אלה כוללים עסקים גדולים ואנשים פרטיים כאחד. חברות גדולות המנסות למכור מותג, רופאים, מוסדות תרבות ועוד רבים מנסים ליצור לעצמם שם ולקדם את עצמם על ידי כך.
טוב שם טוב משמן טוב
כאשר לאדם, קבוצה, חברה וכו' יש שם טוב, אפשר להגיע רחוק. שם טוב משמעו שאנשים רבים מכירים את המוצר, השירות או האדם ויתרה על כך, מכירים אותו כחיובי, מושך, אטרקטיבי, מקצועי ורוצים בו. אפשר להגיע לכך באופן עצמאי, אך הדבר יכול לקחת זמן רב. לפעמים נדרשות שנים רבות להגיע לשם טוב. יחסי הציבור מנסים לעשות בדיוק את זה, להגיע ל"שם טוב", אך במהירות וביעילות.
תקציב
כאשר מעוניינים להשקיע ביחסי ציבור, מומלץ לתכנן זאת ולהכניס לתקציב את ההשקעה שמעוניינים להוציא על יח"צ. כאשר עושים זאת אפשר לתכנן לטווח ארוך תכנית מסודרת שמטרתה להגיע לקהל היעד הרלוונטי בדרך הטובה ביותר. האלטרנטיבה היא הוצאה כספית על פרסום, הוצאה שכל פעם תיעשה מחדש ללא חשיבה ארוכת טווח. בדרך זו לא ניתן להגיע לתוצאות אופטימליות.
מטרות ויעדים
כאשר מדובר על יחסי ציבור טובים, נקבעות מטרות ביניים המובילות ליעד הסופי והוא מיתוג. המטרה היא להגיע למותג מוכר, על ידי קבוצה גדולה מאוד של אנשים, כך שלא יהיה נדרש הוצאות נוספות על פרסום כדי להזכיר לצרכן אודות הקיום של המותג.
מוצר חדש
יחסי הציבור הכרחיים עבור כל עסק שרוצה לקדם את עצמו אך הם נחוצים פי כמה עבור מוצר חדש. מוצר חדש שרק יוצא למדפים אינו מוכר כלל לצרכנים ולקהל היעד הפוטנציאלי. הדרך הנכונה לגרום לו להיות מוכר היא לא רק על ידי פירסום ממוקד, שכן הוא עלול להשכח ברגע שהפרסום ייגמר ולהחשב כמיושן. ליחסי ציבור הכוח להכניס אותו לתודעה באופן שיאפשר לו להשאר במקום גבוה אצל הצרכנים לאורך זמן ולהתפס כמוצר איכותי, אטרקטיבי ומושך.