על מנת לעצב דו"ח, צריך שיהיה לכם מושג ברור לגבי הקהל ומטרת הדו"ח. אתה גם צריך לדעת איזה סוג של תוכן אתה מנסה להעביר ואיך אתה רוצה שהקהל שלך יגיב.
כדי ליצור סוג זה של מסמך, יש דברים מסוימים שכדאי לזכור בעת עיצובו. האחת היא שקל לקהל שלך לקרוא ולהבין. זה גם צריך להיות קצר מספיק כדי שיוכלו לעכל אותו במהירות ולהמשיך עם היום שלהם.
דוח הוא מסמך המספק לקורא מידע על נושא או נושאים. ניתן להשתמש בו למטרות חינוכיות, כמו בכיתה או במהלך ראיון. זה יכול לשמש גם למטרות עסקיות, כגון כאשר אתה יוצר תוכן לאתר החברה שלך או מקדם את המוצרים שלך. לכן, תמיד מומלץ להיעזר באנשי מקצוע מתחום הגרפיקה. כמו למשל המעצבת הגרפית גלית אזולאי, אשר זוהי ההתמחות שלה.
כיצד עושים זאת?
הדוח צריך לכלול מבוא ומסקנה המספקים מידע רקע על הנושא וכיצד הוא קשור לנושאים אחרים במאמר. ההקדמה צריכה לכלול סקירה כללית של העיתון ומה הוא עומד לכסות. זה צריך גם להציג את מה שמבדיל אותו מדוחות אחרים על אותו נושא שנכתבו בעבר. המסקנה צריכה לסכם את מה שנקבע לאורך המאמר ולתת כמה מחשבות אחרונות על מה שנלמד ממחקר זה.
בדוח אחריות תאגידית החברה תהיה אחראית על נושא מסוים. נושא זה יכול להיות קשור לכל נושא חברתי או סביבתי.
הצעד הראשון בעיצוב דוחות אחריות תאגידית הוא לזהות את הנושא שעליו החברה שלך רוצה לעבוד. לאחר זיהוי פרט זה, עליך לחקור אותה ולגלות מה החברה שלך יכולה לעשות בעצמה כדי לסייע בפתרון הבעיה. לאחר שזיהית מה החברה שלך יכולה לעשות, אתה צריך להבין איך היא יכולה לכמת את המאמצים שלה עם נתונים ונתונים.
השלב האחרון הוא יצירת תקציר מנהלים של הממצאים שלך והצגתם בצורה מרתקת שתגרום למנהלים לרצות לקרוא את הדו"ח המלא.